yoshi og mymlen

Nå har jeg vært flink, og fått ferdigstilt alle uferdige prosjekter, med unntak av ett. De to største og mest tidkrevende, dog. De er skikkelig superferdige, og jeg er både stolt og fornøyd. (Er det lov?)

Det første som ble ferdig var en heklet Yoshi. Ikke så veldig vanskelig, men det tok jammen meg greit med tid. Det var mange løse deler, og det ble litt utfordrende for Ingvill som ikke har veldig god trening på å sy sammen heklede deler. Så det som tok mest tid var kanskje det å få sydd Yoshien sammen på sånn cirka riktig måte, så han ikke fikk en fot i rumpa og snute i panna. Men! Ferdig ble den, og fornøyd ble jeg. Den ble sendt i posten som overraskelse til han søten i Irland, som ble kjempeglad. Hurra, suksess!

bf6c6d0828dd11e3b2d322000a1fb8fa_8
Oppskriften kjøpte jeg fra Ami Amour, via Etsy. Anbefaler virkelig oppskrifter fra henne. De er skikkelig godt skrevet, og passer perfekt selv for nybegynnere som meg. Skader heller ikke at hun er veldig hyggelig, og svarer kjapt om det er noe man lurer på.

Det andre store prosjektet mitt var min aller første genser! Jeg har strikket en genser! Jeg er helt forfjamset. Tok utgangspunkt i Marius, men gjorde det mer til mitt eget. Krysskrasset fra Mariusen ble fjernet og erstattet med Mymlen fra Mummidalen. Stadig usikker på om det er lov til å si det, men shit pomfritt jeg ble fornøyd! Superfornøyd med passformen, fargene og mønsteret.

c3bb5c6430cd11e3bb4e22000aaa0771_8
Størrelse S, strikket med Sisu, pinne 2,5 og 3. Neste gang jeg skal strikke genser skal det være på pinne 10000. Minst. I alle fall ikke 3. Jesuskristus.

Dette innlegget ble publisert i håndarbeid og merket med , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar