marius til macbooken

Jeg har strikket veldig lite mønsterstrikk. Altså den typen mønster som krever to farger eller mer. Jeg har aldri helt fått det til, stort sett blir det alt for skrukkete og stramt. Strammer trådene på innsiden for mye, sant? Likevel sa jeg glatt ja til byttehandelen som innebar at jeg skulle strikke en Mac-mappe i Mariusmønster. (Fem minutter etter at jeg sa ja, var jeg mer ala «omg shit hva har jeg sagt ja til nå jeg kan jo ikke det heeer hjølp mammaaaa!)

Jeg strikket den mens jeg var hjemme hos mamma og pappa, og gjorde det nesten mer på trass enn noe annet. Mamma maste litt på meg mens jeg strikket påskesokkene. «Skaaal du ikke begynne på den mappa snart, da?» Hvorpå jeg kom på herlige unnskyldninger for å utsette det gang på gang. Da mamma sa «Jaja, ender vel opp med at jeg blir jeg som gjør det, sant?» … Oh hell no. Så jeg satte i gang. Målte, tenkte, prøvde å få mønsterrapporten til å gå opp med størrelsen mappa trengte. Og jeg klarte det! Jeg sydde til og med for og glidelås på symaskin – FRIVILLIG.

IMG_2757

Strikket i Østlandsgarn på pinne 3,5. Grå og lyyhyys rosa.

IMG_2760

Glidelås! Ville helst ha en glidelås med farge som matcha mappa, men utvalget var ikke all verden i minibygda hvor foreldrene mine bor.

IMG_2761

Sydde foret og selve mappa sammen for hånd, og innsiden er vel ikke direkte nydelig, men burde funke greit. Ekte hjemmelaga, sant. Den blir nok litt for stor for macbook air-en den skal tilhøre, siden min macbook pro passa perfekt, men ja. Ekte hjemmelaga.

Gir janteloven en smekk, og sier meg fornøyd med eget arbeid. Yeah!

Dette innlegget ble publisert i håndarbeid og merket med , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

