the show must go on

Var litt usikker på hvordan jeg skulle fortsette den trivielle strikkebloggingen etter det superseriøse, alt for personlige innlegget jeg postet, på en naturlig måte, og jeg konkluderte med at det bare er å kjøre på. Jeg har vært hjemme på vinterferie, og der har jeg fått strikket en god del, og jeg har også fått tatt bilder av en del ting jeg strikket og heklet før og rett etter jul, men som aldri ble fotografert. Et lite småplukk-innlegg i dag.

Strikket enda et par Bella-votter. Disse ble bursdagsgave til en venninne av mamma. Strikket i dobbel Tove fra Sandnes Garn. Fargen er grønnere enn på bildet. Kanskje litt sjøgrønn?

IMG_2779

Føler kanskje jeg mestra flettinga et hakk bedre enn på det første paret jeg strikket. Hm!

Naboen til mamma og pappa er sauebonde, og er umåtelig glad i sauene sine – og ting med sauer på. Derfor ble det et par egenkomponerte grytekluter i julegave til henne.

IMG_2770 IMG_2771

En forpart og en bakdel. Hodet ble montert på skeivt, men jeg eier jo ikke tålmodighet og blir smågretten bare av tanken på å rekke opp ting og gjøre det på nytt, så jeg bestemte at den skulle være slik. Sauen har hodet litt på skakke. (Jeg elsker respatex-bord!)

IMG_2772

Det var en sau i to deler, altså. Og cirka slik så begge ut på baksiden. (Forsiden på rumpe-delen?) Naboen så ut til å bli mer enn glad, og det var fint. Vet ikke om de blir brukt så mye, men de henger i alle fall til pynt på kjøkkenet. Gøy!

IMG_2773

Mens jeg var hjemme denne uka, ble en del tid brukt til kjolesying (var sur hele tiden mens det pågikk) og mønsterstrikk. Mønsterstrikken får et eget innlegg, men blant disse «avanserte» (for min del i alle fall) prosjektene, ble også et par sokker strikket. Fulgte maskeantall, fellinger og hæl fra Pickles Grillsokker, men droppa ribbestrikken og litt sånt.

IMG_2776

Faila litt med stripene og hælen og hvor de møttes og sånt, men pyttsann. Skulle også gjerne hatt tå-fargen litt større. Tenkte ikke helt over det da jeg kjøpte garnet, men det ble visst et par påskesokker.

IMG_2778

Strikket i Falk, på pinne 3,5.

Dette innlegget ble publisert i håndarbeid og merket med , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

