pinnsvingarn

Litt uti romjula dro jeg til Irland for å tilbringe noen sårt trengte dager sammen med den søte krølltoppen. SAS forsinket meg med en hel dag, men vi fikk likevel en god uke sammen. De første dagene var også resten av familien hans der, og de hadde kjøpt julegaver til meg! Superhyggelig, og litt kleint og pinlig, siden jeg ikke hadde med annet enn gløgg, brunost og en ostehøvel for å gi tilbake. Nuvel.

Søstera hans strikker også mye, og hadde kjøpt garn til meg. Et nydelig hespe håndfarget sokkegarn fra Hedgehog Fibres, i fargen Pheasant. 100g/350m. 90% superwash merino, 10% nylon. Jeg aner ikke hvilket rykte Hedgehog Fibres har blant strikkere som har peiling, men det er i alle fall det mykeste (og definitivt dyreste) garnet jeg noen gang har eid. For en som stort sett strikker med østlandsgarn og annet billigbilliggarn, er det nesten helt magisk med et hespe med noe, som for meg, virker ganske så fancy og staselig.

IMG_2643

Tok aldri bilde av hespet, men nøstene er fine, de og. Rosa, magenta, lilla, rustbrun, oransje og andre toner i nærheten.

IMG_2646

Tok ganske lang tid før jeg i det hele tatt turte (og ville) nøste det opp, og før jeg fant ut hva jeg ville strikke. Oppfinnsom som jeg er, falt valget på sokker. Til meg selv! Har ikke laget noe til meg selv siden genseren, tror jeg. Har kommet et stykke på vei med sokk nummer to, og kommer vel til å vise dem fram når jeg er ferdig.

En dag vi var i sentrum, var jeg innom butikken hvor garnet ble kjøpt. Butikken heter This is knit, og de hadde så utrolig mye fint, jeg ble helt matt. Hadde ikke råd til å kjøpe noe garn, men et par knitpro-pinner til mamma ble med. Damene som jobbet der var forøvrig utrolig hyggelige! Skal du til Dublin, stikk innom! (Butikken ligger i et fancy kjøpesenter. Et digert, gammelt hus med gamle tregulv og det hele.)
www.thisisknit.ie/

Dette innlegget ble publisert i håndarbeid og merket med , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

