Bellas votter og sjokkrosa blåbær

Jeg har aldri sett Twilight, men jeg leser utallige strikkeblogger, og utallige strikkebloggere har strikket votter brukt av Bella i nevnte filmer. (Såvidt jeg har forstått det). Jeg syntes de var ganske så fine, jeg kjenner noen som er ganske glad i Twilight og jeg har lenge hatt lyst til å prøve flettestrikk. Win, win og win med andre ord. Oppskriften fant jeg på norsk her, og litt garn hadde jeg liggende.

IMG_2500
Strikket i dobbel Sisu på pinne 5.

IMG_2502
Kanskje ikke det vakreste innen flettestrikk, men som et førstegangsforsøk synes jeg det ble relativt ok. Godt nok til at vottene vil fungere som en liten gave!

Jeg har også kommet meg gjennom et par Blueberry Waffle Socks. Jeg vet ikke hva jeg skal kalle mine, for om det plutselig en dag vokser bær med samme farge, vil jeg nesten si det er bekymringsverdig.

IMG_2506
Strikket i neonrosa Sportsragg fra Viking, på pinne 3,75. Fargen ser helt alminnelig neonrosa ut, både i virkeligheten og på mobilen min, men ble helt crazybananas på Mac-skjermen.

IMG_2508
Jeg liker mønsteret som oppnås av noe så enkelt som to runder rettstrikk, to runder rettrettvrangvrang. Disse skal gjøre tjeneste som bursdagsgave.

Jeg følte for et litt hjernedødt prosjekt som ikke krevde særlig oppmerksomhet, og valget falt på en hals som matcher Bella-vottene. La opp, eh, ukjent antall masker med dobbel Sisu på pinne 9, og strikker patent.

IMG_2513
Hjernedødt og enkelt, og etterhvert – skikkelig kjedelig. Jaja, fint å strikke på mens jeg ser Twin Peaks, i alle fall.

Dette innlegget ble publisert i håndarbeid og merket med , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

