bli itj fart uten bart. en oppsummering.

Heisann, hoppsann. Her har det vært skikkelig stille, så nå skal jeg bråke litt. Det er vel ikke til å komme unna, sommeren er på hell og det er høstete ute. Litt trist, for sommer er jo det beste! Min sommer har vært tipptopp med besøk både til og fra Irland! I juni tilbragte jeg fine dager sammen med Krølltoppen i Dublin, og i slutten av juli kom han til Norge og ble i nesten tre hele uker. Den beste bursdagsgaven jeg noen gang har fått! Mamma og pappa er gullsnusker! Siden jeg bodde hjemme hos mamma og pappa gjennom hele sommeren, fikk jeg også mye tid til å være sammen med familien. Det er alltid stas!

Jeg har fått sneket inn litt håndarbeid innimellom all hundekosen, mammamatspisingen og krølltoppsussingen. Ikke så veldig mye, men dog. Her er et lite utvalg!

IMG_2205
IMG_2206
En overraskelsespute til mamma, som plutselig fikk helt dilla på lilla. (Rim!) Denne ble til mens jeg så (hørte på) de tre siste Harry Potter-filmene om og om og om igjen.

IMG_2184IMG_2188
Mario-sopper! Kjempeenkel og flott oppskrift fra Ami Amour som jeg ble helt hekta på. Ble mildt sagt litt ivrig, og lagde både store og små i fleng. Noen fikk også nøkkelring på seg. Jeg vet at den blå ikke er noen Super Mario-sopp, men ei venninne ønska seg en blå, så da fikk hun det.

IMG_2079
Prosjektet «hva skjer om jeg tover bestemorruter?» endte i stedet opp med å bli en kongekappe til kjekke Oluf. Da jeg først «kledde den på» Lars, minstemann, gikk Oluf helt bananas og gjorde alt han kunne for å rive den av. Med en gang selv han fikk den på ble alt fint, og han vaset rundt med den lenge. Lars fikk sin egen.

IMG_1974
Og et sett kattesokker til min venn Felix i USA. De skulle jo egentlig være brune og gule, for å matche eierens par, men jeg var helt tom for brunt, og foreldrene mine bor jo i Ingenmannsland, så da ble det diskoløsning i stedet.

Jeg har forresten flyttet! Nå bor jeg i Trondheim, og nyter (hehehehe) livet som student på HiST. Lærerutdanningen fortsetter, og jeg går mot totalt 60 studiepoeng i kunst og håndverk, hurra! Faget virker desidert mer krevende her nede, noe som kanskje ikke er så voldsomt merkelig med tanke på kvaliteten i Bodø. Akkurat nå holder vi på med arkitektur, og vi bygger modeller av nye skoler i Trondheim. Min gruppe holder på med fasaden til Nyborg Skole. Gosh.

Klassen jeg går i virker forresten superhyggelig, og jeg har fått meg et par ålreite samboere også. Trippelhipphurra!

Dette innlegget ble publisert i det der andre, håndarbeid, ingvill og merket med , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

