drivhuseffekten og halvdøde brokkoli

jeg lever! jeg har overlevd 90 studiepoeng på ett år (forhåpentligvis, mangler ett resultat) og flytting fra min første, egne «leilighet». nå er jeg på plass hos mamma og pappa, og er klar for en lang, lat sommer før flyttelasset skal videre til trondheim (forhåpentligvis, igjen, det avhenger av resultatet jeg enda ikke har fått). om fem dager drar jeg på vikingetokt til irland. skal besøke den søte krølltoppen, og hjertet mitt slår hjul bare jeg tenker på det. iihhiihii!

uansett. både heklenåler, strikkepinner og kjøkkenutstyr har fått kjørt seg siden jeg offisielt kunne ta ferie , men det har jeg ikke tenkt til å fortelle om akkurat nå. ville bare nevne at livet på landet virkelig har slått rot i meg, så i dag har jeg jobbet i mammas hage så og si hele dagen. har ordnet stort bed hvor gulrøtter forhåpentligvis ligger og supergror (frøene, i alle fall, da) og jeg gjorde også et tappert forsøk på å redde brokkolispirene jeg og mamma satte ut sist jeg var her. det var supervarmt dagen vi satte dem ut, så ble det plutselig rimelig kjølig i mange dager, og mamma var sikker på at det var over og ut med brokkoliene. jeg gir meg ikke så lett.

jeg kan ikke et kvekk om planter og deres evner til å gro, i det hele tatt, men jeg ble enig med meg selv om at drivhus var det eneste riktige for de stakkars brokkoliene. i mangel på drivhus i baklomma, måtte jeg improvisere litt.

1000895_10151686535036282_1911531588_n

nå står det mange små syltetøydrivhus i hagen til mamma. hadde vært festlig om det gav resultater, av typen positive.

Dette innlegget ble publisert i det der andre og merket med , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

