grønn …hvilken dag er det i dag?

jeg drukner i eksamenslesing. det eneste jeg klarer å tenke på er lesedidaktikk, lesestrategier, fonologi og morfemer, morsmål og andrespråk og fremmedspråk og i det hele tatt. det går i norskeksamen, med andre ord. jeg må ta igjen eksamen fra i fjor, i tillegg til årets, så 13. og 14. mai har jeg henholdsvis skriftlig og muntlig norskeksamen. fjorårets og årets pensum går surrisnurr, og jeg kan bygge hytte av alle bøkene jeg må lese. da jeg innså at jeg kan nevne 15 lesestrategier, men virkelig ikke hadde anelse om hvilken dag det er i dag, fant jeg ut at jeg trengte en liten pause. den pausen tok jeg på kjøkkenet. (først sjekket jeg hvilken dag det er.)

grønn onsdag, altså. kjekt å vite. en av mine favorittblogger er veganmisjonen. alt ser så uendelig digg og flott ut, og jeg har bare lyst til å lage altaltalt med en gang. jeg har fulgt bloggen lenge, og prøvd på en del av kreasjonene tidligere. da falaflene jeg prøvde å lage endte opp med å smake badebasseng, gav jeg opp hele opplegget for en stund. i dag var tiden inne for å prøve på nytt. ny oppskrift, denne gangen på ovnsbakte falafler. (slipper stekefett, og det er fint og flott for oss som lever livet uten galleblære!)

jeg slo også til og lagde kebabsaus, som visstnok skal være fortreffelig på nevnte falafler. kjempeenkelt, skulle det være. soyayoghurt og masse krydder og smak til. …smak til? jammen! jeg kan ikke lage mat og jeg kan definitivt ikke smak. det er såvidt jeg smaker forskjellen på løk og bringebær, jo! jeg smakte til, jeg… sausen ble helt grei, og like sterk som pippi langstrømpe. pustpes!

det hele endte opp med å bli falafelsalat med hjertesquash. og litt sånn basic isberg og paprika og ananas.

Skjermbilde 2013-05-08 kl. 15.58.34
namnamnam

nå er spisepausen over, og jeg skal ta et dypdykk i norskopplæring for elever med norsk som andrespråk. hurra.

Dette innlegget ble publisert i mat og merket med , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

