lommer og skjult kjærleik

da strikkeinteressen min begynte å ta seg opp igjen, var jeg på jakt etter et eller annet enkelt å strikke. noe som ikke tok for lang tid, og som ikke var for komplisert. helt tilfeldig ramlet jeg over en oppskrift på lommetøfler, og forelsket meg helt. de blir så søte! nå har det riktig nok kommet til det punktet hvor jeg snorker meg gjennom et par, og munnen går mer nedover enn oppover når jeg syr og monterer, og det er kanskje ikke så rart. det tok plutselig litt av med den produksjonen…

IMG_1661

ble kanskje litt ivrig. i tillegg til de på bildet, har jeg vel strikket fire-fem par som er blitt gitt bort i gave og lignende. eksperimenterte litt mer ulike størrelser og dekor, og har fått meg en liten samling med barnetøfler, ungpiketøfler og dametøfler.

IMG_1662

IMG_1664

sløyfer til barna og blomster til de voksne. nå har jeg lært meg å hekle hjerter også, kanskje jeg lager et par par (huhu) med hjerter på og! uten at jeg vet hvorfor jeg skulle lage fler… (har også lært verdien av damping og/eller blokking, så kanskje jeg kan hekle fine blomster en dag!)

IMG_1667

jeg synes de sitter så fint på føttene. minner meg litt om det jeg kalte «kinasko» da jeg var liten. husker jeg elsket slike! (hårete legger og sokkemerker er faktisk hipt og stylish på vinteren! det er fortsatt litt vinter her. jepp!)

IMG_1668

nå over til den andre enden av kroppen, nemlig toppen. hodet, altså. kjærleikslua er ferdig! med tanke på resultatet, vil jeg vel heller kalle det skjult kjærleik. hjertene kom ikke fram så godt som jeg hadde håpet, med mindre man ser det litt nedenfra.
en lue for de som er hemmelig forelsket, knishihi.

IMG_1684 IMG_1685 IMG_1682

om man ser bort ifra at jeg glemte å tenke på strikkefastheten på garnet jeg brukte vs det som stod oppført i oppskriften, noe som førte til at lua mildt sagt er diger, digger jeg formen på den!

IMG_1683

denne skal strikkes på nytt! med farger (gisp!) og passende garn.

Dette innlegget ble publisert i håndarbeid og merket med , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

