lapper og kjærleik

i gårkveld ferdigstilte jeg og mamma det som jeg for ti år siden mente skulle bli et stort og vakkert lappeteppe. for å være ærlig ble det vel ingen av delene. da jeg planla dette i en alder av cirkus 12, var jeg åpenbart fargeblind, og strikkeferdighetene/-erfaringene var heller ikke helt stødige. ni forskjellige farger, og så ujevn strikk at det nesten er sjarmerende. vi lagde i stedet to ganske små tepper, ett til hver av hundene.

IMG_1633

lappene var så ujenvt strikka at å få noe som helst beint var tilnærmet umulig. siden tålmodigheten min på den tiden var lik to (maks) fikk jeg naboen vår til å strikke en god del av lappene. hennes var jo fine og jevne, men sammen med mine ble det jo som det ble.

IMG_1634

lars ble i alle fall fornøyd, kan det se ut som. han var egentlig fornøyd før alt ble sydd sammen, og syntes det var fint og flott å ligge oppå alle de løse lappene og, for den saks skyld.

IMG_1631

på pinnene befinner det seg nå en lue. jeg måtte ha et lite ekstraprosjekt ved siden av genseren jeg holder på med, bolstrikkinga der holder på å ta livet av meg. gudsåkjedelig. i alle fall, luen jeg strikker er en kjærleikslue. den fant jeg hos en blogger som kaller seg maggedutti. hun har designa den helt selv! (sjekk også ut jakka hun har designa selv, jeg ble helt mo i knærne. så fin!)

jeg hadde ikke garn og farger nok til å følge oppskriften til punkt og prikke, og tålmodigheten har vi jo vært inne på før, så jeg hadde ikke tid til å vente på muligheten til å skaffe garn. vil jeg strikke noe, vil jeg strikke det nånånå! derfor blir den ensfarga, med hjertene strikka i vrangstrikk. forøvrig er jeg skikkelig dårlig til å strikke med fler farger også. snart ferdig, spent på resultatet!

Dette innlegget ble publisert i håndarbeid og merket med , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til lapper og kjærleik

  1. Superkjekt at du liker strikkeriene mine ❤ Gleder meg til å se det ferdige resultatet, Ingvill 🙂

Legg igjen en kommentar

