baking, iherb og katt

i dag har jeg hatt min første ordentlige studiedag siden fredag. skulle egentlig være kjempeflink, og lese/skrive litt hver dag mens jeg var hos mamma og pappa, men dere vet hvordan det er… men i dag altså, i dag har jeg lest to hele kaptiler i ei bok, sett ei nettforelesning og skrevet en halv oppgave! huhei.

utover det har jeg tilbragt litt tid på kjøkkenet igjen. mamma skulle bake, og da ville jeg ikke være noe dårligere. det ble både boller og brød til ingvill! jeg har bakt mitt første, ordentlige brød. sånn ekte brød, i brødform, med skorpe og sånt, vet dere. i did it! siden jeg driver og tester ut forskjellige ting, med forskjellige typer mel, lite fett, uten sukker, og i det hele tatt, lager jeg alltid små porsjoner. det ble ett brød, og ti boller på meg. mye mandelmel og greier på gang. brødet er grovt og fint, men bollene ser bare supergrove ut på grunn av det rare mandelmelet. melet i posen jeg kjøpte på helsekosten her i bygda var mørkt og brunt, og ikke… mandelfarget? det samme, gamle mandelmelet jeg alltid bruker, fra funksjonellmat, med rar farge. merkelig, men da ser det jo sunt ut, og!

IMG_1616

en pakke fra iherb ble også levert på døra i dag! (på døra, ja. er jo på landet, kjenner postbudet!) denne gangen kom det to poser tvp («soyakjøtt»), soy nuggets, tørkede kirsebær og et par freebies. og en katt?

IMG_1620 IMG_1621 IMG_1628 IMG_1629

røverkjøp der, altså!

nå skal jeg sette meg ned og ferdigstille et håndarbeidsprosjekt jeg begynte med da jeg var rundt 12-13. rundt ti år siden, altså. et prosjekt jeg helt hadde glemt, helt til mamma fant fram posen og lurte på om jeg fortsatt skulle ha «det der styret». grunnen til at jeg forkastet hele greia for ti år siden? det begynner på L og slutter på APPETEPPE.

Dette innlegget ble publisert i mat og merket med , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

