hjerterotmuffins

i dag har jeg tilbragt tid på kjøkkenet. jeg er egentlig skrekkelig dårlig til å lage mat og denslags, men jeg gir aldri opp og prøver og prøver og prøver. mitt tredje forsøk på sukkerfri ostekake står i kjøleskapet, og hjerteforma gulrotmuffins står på kjøkkenbenken. de er sukkerfri, og inneholder relativt lite fett sammenlignet med «vanlige» gulrotmuffins, derfor kaller jeg dem hjerterotmuffins. litt bedre for hjertet. også er de jo som sagt hjerteforma! oppskriften har jeg modifisert fra en oppskrift fra detsoteliv.no.

Gulrot1

ingredienser:

2 egg
2 dl sukrin
0,5 vaniljestang
1 ts natron
1 ts kanel
1 dl hvetemel
0,5 dl mandelmel
1-2 ts brelett
litt mager kesam
2,5 dl revet gulrot

pisk egg, sukrin og frøene fra vaniljestanga til eggedosis. smelt breletten, og bland med nok kesam til det blir cirka 0,75 dl. rør inn i eggedosisen. (dette kan få eggedosisen til å falle sammen litt, men det gjør ingenting.) bland sammen de tørre ingrediensene og rør inn i eggedosisen. vend til slutt inn den revne gulrota.

stek på 200grader i 15-20 minutter.

når muffinsene er avkjølte, kan det passe seg med litt glasur!

100g philadelphia light
1-2 ts brelett
50g +/- sukrinmelis
liten skvett kaffe

visp sammen med håndmikser og putt på muffinsene. server!

Gulrot2

de sier at des fler kokker, des mer søl. tror det er like greit at jeg holder på aleine, jeg…

Gulrot3

Dette innlegget ble publisert i hjerteforma, mat, oppskrifter og merket med , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

